点评:Op zich is het een mooi kasteel alleen is het jammer dat de ziel er uit gehaald is doordat de kamers ingericht zijn voor vergaderingen en bijeenkomsten. Het oorspronkelijke meubilair is er uit gehaald; iets dat ik in Frankrijk en Duitsland nooit gezien heb. Ik snap dat er iets gedaan moet worden om aan inkomsten te komen, maar dit doet afbraak aan het kasteel.
De tuin is mooi maar hier vind ik ook dat deze niet bij een kasteeltuin past. Normaal gesproken heb je strakke, symmetrische ingerichte tuinen maar hier lijkt het alsof de natuur zijn gang mag gaan. Vanuit het Staatsbosbeheer oogpunt kan ik dat begrijpen maar het is niet iets dat je bij een kasteel verwacht. In ieder geval had het eerste stuk achter het kasteel strakker mogen zijn, zoals het in de maquettes ook is uitgebeeld.
Het personeel waar we mee gesproken hebben was vriendelijk en behulpzaam. Het bijgelegen restaurant was wat ons betreft prima. We hebben er alleen wat gedronken. Wel voldoende gratis parkeerplaatsen en nog een leuke plantentuin om door heen te wandelen.
翻译:城堡本身很美,但可惜的是,由于房间被改造成会议和聚会场所,城堡失去了灵魂。原有的家具都被搬走了,这在法国和德国我从未见过。我理解为了创收必须有所作为,但这确实有损城堡的美感。
花园很美,但我觉得它与城堡花园的气质不太相符。通常,城堡花园的设计应该是简洁对称的,而这里却像是任由自然生长。从国家林业局的角度来看,我能理解,但这并非城堡应有的风格。无论如何,城堡后面的第一部分本可以设计得更加流畅,就像模型展示的那样。
我们遇到的工作人员都很友好热情。隔壁的餐厅也还不错,我们只是在那里喝了点东西。这里有充足的免费停车位,还有一个漂亮的植物园可以散步。