点评:Ook ik ben zoals vele anderen (die kritische reviews achterlaten) al vele jaren tevreden bezoeker van deze fantastische sauna. Veel van die kritiek herken ik niet.
De sauna is altijd al druk geweest, daarom ga ik ook op de rusteriger doordeweekse dagen.
Ik zie dat met de overname veel geld wordt geinvesteerd in nieuwe sauna's en andere faciliteiten. Ik heb totaal geen klachten over hygiene, ik vind dat het goed wordt schoongemaakt.
Het personeel, ook achter de balie is over het algemeen erg vriendelijk. En ik geef het je te doen om daar te werken. De clientele bestaat voor een groot gedeelte uit verwende, rijke, witte vrouwen. Do I need to say more?
Ik vind de kritiek over de entreeprijzen en de drankjes gezeur en typisch Nederlands. Veel mensen beseffen niet wat het kost (denk alleen al aan personeels- en onderhoudskosten) om een dergelijk complex rendabel te houden. Wel eens iets gelezen over inflatie, stijgende energie- en loonkosten? 45 eur voor urenlang plezier is alleszins redelijk.
En ja, er zijn daadwerkelijk kakelende vrouwen (het zijn altijd vrouwen) in de saunaruimtes. Die er zijn er echter altijd al geweest. Als ze er op aan worden gesproken, reageren ze of verontwaardigd ('nou ja zeg'), lacherig of helemaal niet. Zelden een vriendelijk 'oh sorry hoor'. Is dat de schuld van de sauna-eigenaar? Natuurlijk niet. Het is de belabberde ego-houding van sommige mensen in deze maatschappij. En niemand maakt mij wijs dat dit in andere sauna's zoveel anders is.
Wel zou het (voor diegenen die het principe van sauna niet goed begrijpen) nog duidelijker kunnen worden gecommuniceerd.
Een punt van kritiek heb ik wel. Het eten (zowel aanbod, als kwaliteit) vind ik de laatste drie jaar enorm achteruit gegaan. Dit is iets wat ik betreur, want eten was altijd een waar feest. Ik hoop op verbetering.
Ik hoop dat ik nog heel lang van dit prachtige complex mag genieten.
翻译:和许多其他人(那些发表批评评论的人)一样,多年来我一直是这家超棒桑拿房的忠实顾客。我不太认同那些批评意见。
这家桑拿房一直都很忙,所以我选择在比较清闲的工作日去。
我注意到,自从被收购后,他们投入了大量资金新建桑拿房和其他设施。我对卫生状况没有任何不满;我认为清洁工作做得很好。
包括前台在内的所有员工都非常友好。我可不想在那里工作。顾客大多是娇生惯养的富裕白人女性。还需要我多说吗?
我觉得那些关于入场费和饮料价格的批评纯属无理取闹,而且很符合荷兰人的口味。很多人没有意识到维持这样一个场所的盈利需要多少成本(想想人员和维护费用就知道了)。你们难道没听说过通货膨胀、能源和劳动力成本上涨吗?45欧元享受几个小时的乐趣绝对合理。而且,桑拿房里确实会有一些咯咯笑的女人(总是女人)。然而,这种情况一直存在。每当有人提起,他们的反应要么是愤愤不平(“真是岂有此理”),要么是哈哈大笑,要么就是置之不理。很少有人会友好地说声“哦,对不起”。这难道是桑拿房老板的错吗?当然不是。这是社会上某些人令人厌恶的自私自利的态度。而且,没人能让我相信其他桑拿房的情况会有什么不同。
不过,桑拿房的沟通方式还可以更清晰一些(对于那些不太了解桑拿概念的人来说)。
我确实有一点要批评。我觉得过去三年里,这里的食物(无论是种类还是质量)都大幅下降。这让我很遗憾,因为以前在这里用餐一直是一种享受。我希望情况能够有所改善。
我希望在未来的很长一段时间里,我都能继续享受这座美丽的桑拿房。